Ο Σεξισμός είναι αποδεκτός όταν προωθεί τις πωλήσεις;



Η τηλεόραση στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη καθώς χρησιμοποιείται πλέον από την οικογένεια ως φορέας όχι μόνο ψυχαγωγίας και πληροφόρησης αλλά και κοινωνικοποίησης και εκπαίδευσης των μελών της και κυρίως των παιδιών και των νέων. H χρήση των στερεοτυπικών εικόνων για τα δύο φύλα από τα ΜΜΕ και ειδικότερα από τη διαφήμιση έχει αποδειχθεί ένας πρόσφορος και προσοδοφόρος τρόπος προώθησης προιόντων. Η αναπαραγωγή και επικύρωση των έμφυλων κοινωνικών ρόλων μέσα από τα διαφημιστικά σποτ γίνεται με ένα τρόπο σιωπηλό αλλά παντοδύναμο καθώς αυτά έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν το υποσυνείδητο εκατομμυρίων ανθρώπων με μια μόνο εικόνα! Όλες αυτές οι διεργασίες που μετατρέπουν τη γυναίκα σε αντικείμενο, τη διαιρούν στα μέρη του σώματος της και επιβεβαιώνουν τον κατώτερο κοινωνικό της ρόλο, όχι μόνο της στερούν την ανθρώπινη υπόστασή της αλλά ενίοτε οδηγούν και στην αιτιολόγηση της βίαιης συμπεριφοράς εναντίον της. Δυστυχώς βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις μας εμποδίζουν να κατανοήσουμε την έκταση και την ένταση της προσβολής και της υποβάθμισης του γυναικείου φύλου μέσα από αυτά τα μηνύματα. Η επιλογή για την παραγωγή αυτού του αντισπότ, ως απάντηση στην τελευταία διαφήμιση του Γερμανού, έχει ένα παιδαγωγικό στόχο και επιτελεί μια παιδευτική λειτουργία. Μόνο αν μπει κάποιος στη θέση του άλλου (της άλλης) και βιώσει την εμπειρία της αξιολόγησης με κριτήριο «ανατομικά μεγέθη» και άλλα στερεοτυπικά χαρακτηριστικά υπάρχει ελπίδα να γίνει κατανοητή η απαξίωση και το ευτελισμός της γυναικείας υπόστασης μέσα από τα ΜΜΕ. Γι αυτό το σκοπό χρησιμοποιούμε το σπουδαίο παιδαγωγικό εργαλείο της ενσυναίσθησης (empathy) σε μια προσπάθεια να μιλήσουμε πιο αποτελεσματικά για το σεξισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: