Θέλουμε τρένα που να φτάνουν στην ώρα τους και με ασφάλεια! #Let'sTRAIN!

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΝΕΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ 
"Let's TRAIN!"

Ο σκοπός της Κλιματικής Εκστρατείας "Let's TRAIN!", την οποία και συνδιοργανώνουμε μαζί με τις οργανώσεις των Νέων Πράσινων Σερβίας (Zelena Omladina Srbije – ZOS), Βόρειας Μακεδονίας (MODOM), Κροατίας (Zeleni Prozor / Forum for Sustainable Development Green Window Croatia) και Μαυροβουνίου (Forum Mladih URA), και με την υποστήριξη του Δικτύου Συνεργασίας και Ανάπτυξης Ανατολικής Ευρώπης (CDN), του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος Νεολαίας (EYF), και του Συμβουλίου της Ευρώπης (CoE), είναι να ασκήσουμε πίεση και να ενθαρρύνουμε τις κυβερνήσεις μας να συνεργαστούν για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ποιότητας του σιδηροδρομικού δικτύου στις χώρες μας, μέσω διακρατικών πρωτοβουλιών!


ΖΗΤΑΜΕ ΤΡΕΝΑ ΠΟΥ ΝΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥΣ! #Let'sTRAIN!

Σύμφωνα με το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, η δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, δεν προκύπτει μόνο από το ότι προκάλεσε -μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη- τη διακοπή των δρομολογίων, επιβατικών και εμπορευματικών! Είναι και το ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα απαιτηθεί ξανά, τεράστιο κεφάλαιο σε χρόνο και χρήμα, προκειμένου να καλυφθεί το «χαμένο έδαφος», ώστε αυτό να φτάσει στα επίπεδα ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου. Ενώ, θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα έως σήμερα τεράστια ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια που έχουν δαπανηθεί για να βρισκόμαστε -στον 21ο αιώνα- στο «σημείο μηδέν»!

Ο ΣΕΣ υποστηρίζει πως η Ελλάδα οφείλει να ακολουθήσει την κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική των σιδηροδρομικών μεταφορών, κατά μία έννοια ακόμα και αναγκαστικά, δεδομένου ότι οι κοινοτικοί πόροι για μεγάλα έργα μεταφορών θα κατευθυνθούν στα επόμενα χρόνια στον σιδηρόδρομο! Συνεπώς, βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη ευκαιρία για τη ανάπτυξή του με τον σωστό τρόπο, αρκεί να μάθουμε από τα διαχρονικά λάθη και να προσπαθήσουμε να τα διορθώσουμε, θέτοντας ρεαλιστικούς επιμέρους στόχους που σταδιακά θα επιτυγχάνονται, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου πολυετούς σχεδιασμού!

ΖΗΤΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ:

  • Την ολοκλήρωση και αναβάθμιση υφιστάμενων συστημάτων και υποδομών ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης προκειμένου να ενισχυθούν η αξιοπιστία και η ασφάλεια των μετακινήσεων, στη διαλειτουργικότητα των συστημάτων με άλλες χώρες και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών συνολικά, τόσο σε επιβατική όσο και σε εμπορευματική κίνηση!
  • Την ενίσχυση της πολυτροπικότητας των μετακινήσεων μέσω διασύνδεσης κρίσιμων εγκαταστάσεων (λιμανιών, αεροδρομίων, ΒΙΠΕ, μεγάλων εμπορευματικών κέντρων) με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για την ανάπτυξη ιδιαίτερα των εμπορευματικών μεταφορών, με τις συνδέσεις με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, του Βόλου και της Καβάλας να θεωρούνται υψηλής προτεραιότητας!
  • Την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της διασύνδεσης της Ελλάδας με τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη Ευρώπη μέσω του σιδηροδρόμου (σύνδεση Αλεξανδρούπολης/Ορμένιο – νέα σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινα/Καστοριά́ – Κρυσταλλοπηγή – σύνορα με Αλβανία, ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Έδεσσα – Φλώρινα/Νέος Καύκασος – σύνορα με Βόρεια Μακεδονία, διακλαδώσεις προς Τουρκία), ενισχύοντας τον ρόλο της χώρας ως βασική πύλη προς την Ευρώπη!
  • Τη διασύνδεση περιοχών πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και εντός της χώρας με οφέλη που σχετίζονται άμεσα με τη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων και την ενδυνάμωση της συνοχής!









Πηγές:
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. (20.11.2023). Θα kαταφέρει ο ελληνικός σιδηρόδρομος να μη “Xάσει Tο Tρένο”; - διαΝΕΟσις. https://www.dianeosis.org/2023/10/trains-greece



Στον αγώνα για ένα Όμορφο και Δίκαιο μέλλον για όλ@ς μας, στεκόμαστε ΜΑΖΙ!


Νέοι Πράσινοι – Μέλος της Ομοσπονδίας Νέων Ευρωπαίων Πράσινων από το 2009
Αυτόνομη πολιτική νεολαία, οικολογικά και πολιτικά ανήσυχων νέων!
Μέλος των Δικτύων: FYEG, CDNEE, GYG, SAVE WILD

Δεν υπάρχουν σχόλια: